Per primera vegada a la història, dues capitals europees van enregistrar l’any passat zero víctimes mortals de ciclistes i vianants, els col·lectius més vulnerables en el sistema viari. Tota una fita històrica aconseguida per les ciutats d’Oslo (capital de Noruega) i Hèlsinki (capital de Finlàndia), ciutats amb una població similar d’uns 600.000 habitants.

A més, en el cas d’Oslo només es va enregistrar la mort d’un conductor de turisme, mentre que en el cas d’Hèlsinki es van enregistrar tres víctimes: un conductor de turisme i dos motoristes. Per tal d’aconseguir aquests resultats, els responsables del trànsit a la capital noruega van aplicar una sèrie de mesures que van contribuir a reduir el trànsit d’automòbils, l’establiment de límits més baixos de velocitat i la millora de les seves infraestructures viàries, especialment al voltant de les zones escolars per a millorar la seguretat de la comunitat educativa.

I respecte a Hèlsinki, destaca la implantació de les zones 30 al centre de la ciutat, així com la creació de reductors de velocitat, cruïlles pels vianants i rotondes. I als barris residencials, les vies s’han dissenyat per a fomentar o induir als conductors a circular a velocitats molt baixes.

A més dels positius resultats aconseguits a la seva capital, Noruega va enregistrar al 2018 la mortalitat més baixa de la Unió Europea: 20 morts per milió d’habitants i, sorprenentment, cap víctima mortal de menors entre els 0 i els 15 anys d’edat. Des de 2010, és el país que ha aconseguit la major reducció de morts a la carretera.

Totes aquestes dades s’han donat a conèixer a l’informe How safe iswalking and cyclingin Europe? del European Transport Safety Council (ETSC), que examina les dades disponibles més recents sobre els nivells de seguretat de vianants i ciclistes a Europa.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí