L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) proposa construir més de 70 quilòmetres de carrils bici en un nou pla de propostes que consensuarà amb les diferents administracions de cara a la nova mobilitat posterior a la crisi del coronavirus.

Un dels eixos d’actuació del pla de l’AMB passa per aconseguir un acord per una metròpolis amb més bicicletes i vianants. Per fer-ho realitat, l’AMB planteja construir 74,5 quilòmetres més de Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, 70 dels quals són tàctics i d’execució immediata i els altres són connexions estratègiques ja previstes.

L’AMB ha explicat que els nous carrils bici entre municipis metropolitans seran provisionals i tàctics, fet que permetrà tenir-los amb caràcter immediat. Per exemple, se’n vol fer un que connecti l’avinguda Meridiana amb Santa Coloma de Gramenet i Badalona, un altre entre la rambla de Guipúscoa i Sant Adrià del Besòs i un que permeti des de la carretera de Sants cap a l’Hospitalet i Esplugues, entre d’altres.

La mesura s’emmarca en Bicivia, el projecte  amb el què ja es va construir el carril bici Barcelona-Esplugues. Alhora, es fomentarà el Bicing i s’ampliarà el Bicibox, amb més places i l’arribada d’aquest servei a altres municipis de l’àrea metropolitana.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí