Els recorreguts que han de fer els menors de vuit anys per anar sols a l’escola no són prou segurs per un 75% de les famílies barcelonines, que consideren el trànsit excessiu i a la velocitat a la qual circulen els cotxes als centres educatius com a principal causa.

Són dades recollides a un estudi elaborat per la plataforma Revolta Educativa amb la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En aquest estudi han participat més de 80 AFA i més de 4.500 famílies de 180 escoles, un 90% de les quals es localitzen a la ciutat de Barcelona.

El treball ha estudiat la mobilitat de les famílies en el seu trajecte diari casa-escola-casa, la tipologia de xarxa viària que envolta els equipaments lectius i els riscos que la contaminació atmosfèrica i acústica comporten per a la salut dels nens i nenes.

Segons altres dades d’aquest estudi, un 80% de les famílies creuen que el transport privat circula molt ràpidament al voltant de l’escola i un 79% consideren excessiu el soroll del trànsit rodat a l’entorn. En el cas de Barcelona, un 86% de les famílies creuen que hi ha massa contaminació a l’entorn escolar.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí