La Comissió Europea ha proposat una revisió de la infraestructura urbana de les ciutats per a fomentar més la figura dels vianants i ciclistes com a part de l’objectiu de la Unió Europea (UE) de convertir-se en un continent amb zero emissions netes en el 2050.

Si s’aprova, el projecte de Mobilitat Eficient i Verd requeriria que les 424 ciutats més grans de la Xarxa Transeuropea de Transport elaborin plans de mobilitat urbana sostenible centrats en aquest tipus de “mobilitat activa” per al 2025.

Amb el suport d’un major finançament, això permetria a la UE allunyar de les seves ciutats als vehicles de combustibles fòssils, alleujar la congestió i la contaminació acústica i treballar per a aconseguir els objectius de descarbonització establerts en el Pacte Verd Europeu, que exigeixen que les emissions dels automòbils es redueixin en un 55% en el 2030.

La UE ja ha triplicat la seva despesa en projectes de vianants i ciclistes en els darrers anys, invertint 2.000 milions d’euros entre 2014 i 2020.

Però el projecte de Mobilitat Eficient i Verd no té precedents, segons la Federació Europea de Ciclistes, ja que eleva el fet de caminar i el ciclisme a una prioritat política a tota la UE, essent la primera vegada que això succeeix.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí