Diferents ciutats de tot el món estan començant a implantar un nou model urbà, capaç de compatibilitzar el canvi climàtic i millorar la qualitat de vida dels ciutadans. Es tracta de la ciutat dels 15 minuts.

Aquest nou model, també conegut com a ‘cronociutats’, cerca que els seus ciutadans puguin accedir als principals serveis (treball, escoles, hospitals, supermercats, centres culturals i esportius) a tan sols un quart d’hora caminant o amb bicicleta des de les seves llars.

París ha estat la ciutat pionera d’aquest moviment, però altres urbs com Londres, Milà, Nantes o Detroit ja estan duent a terme actuacions urbanístiques en alguns dels seus barris per a acostar els serveis essencials als seus habitants. I en ciutats com Melbourne o Portland han fixat en 20 minuts el seu radi d’acció. El cas més extrem el trobem a Suècia, on es parla de les ciutats d’un minut.

A Espanya, aquesta nova manera d’administrar una ciutat, té el seu exemple més rellevant a Pontevedra, que ja fa anys va posar als vianants en el centre de les seves prioritats. Barcelona, Vitòria, València, Palma o Logronyo són altres exemples de ciutats que han dissenyat actuacions de diferent índole per a millorar la vida urbana.

Sigui un model o un altre, l’objectiu és el mateix: guanyar temps personal i protegir el medi ambient, evitant desplaçaments innecessaris. Guanyar en qualitat de vida urbana, amb més protagonisme per a vianants i ciclistes i menys per als automòbils.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí