El Bicibox, el servei metropolità d’aparcament segur de bicicletes de l’AMB, ha superat ja els 20.000 usuaris i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), creadora i titular del servei, empeny l’expansió d’aquest sistema d’èxit, que ha esdevingut un model de referència.

Durant el darrer any, l’AMB ha incrementat un 12% les places del Bicibox: n’ha creat 273 de noves (i passa de les 2.236 a les 2.509) i el servei ha arribat a tres municipis metropolitans més, que són Barberà del Vallès, Montgat i Cervelló.

Durant tot el mandat 2019-2023, l’AMB ha incrementat un 33% les places del servei Bicibox. De les 1.887 places l’any 2019 s’ha passat a les 2.509 places l’any 2023. En total, s’han creat 622 places noves.

Cal destacar que aproximadament el 50% dels nous registres al servei Bicibox corresponen a patinets elèctrics, ja que des de l’1 de febrer del 2023, l’AMB permet que els patinets i la resta de vehicles de mobilitat personal (VMP) es puguin aparcar als mòduls del Bicibox.

D’altra banda, gràcies al finançament del Pla de sostenibilitat ambiental (PSA), s’estan instal·lant 20 mòduls nous de 14 places i s’està impulsant un aparcament de gran capacitat a l’Hospitalet de Llobregat (Collblanc). A més, amb fons europeus Next Generation, que atorga el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència, s’estan impulsant nous aparcaments de gran capacitat a l’Hospitalet de Llobregat (Hospital de Bellvitge, avinguda Carrilet i Renfe Bellvitge), al Prat de Llobregat (estació de Renfe, Mas Blau i dues estacions de la línia L9 del metro) i a Viladecans (estació de Renfe).

El Bicibox, un servei metropolità complementari al transport públic, es presta de manera gratuïta actualment a 24 municipis i té com a objectiu l’aparcament segur de bicicletes. Tot, per fomentar la intermodalitat i els desplaçaments sostenibles per la metròpolis de Barcelona.

El servei Bicibox té actualment 20.094 usuaris i 2.509 places. Funciona amb diferents formats: en mòduls al carrer (de 14 o 7 places), en aparcaments de gran capacitat a prop d’estacions de tren (per exemple, a Gavà i Badalona), en estacions de metro (per exemple, a Pompeu Fabra o a Parc Logístic) i en locals a peu de carrer, com en el cas del de Sant Joan Despí.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí