Quatre de cada deu atropellaments registrats a la ciutat de Barcelona durant l’any 2021 van ser provocats per Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). En total, es van produir 246 atropellaments sobre un total de 614 en els quals es van veure implicats aquest tipus de vehicles, segons dades de la Guàrdia Urbana recollits per diferents mitjans.

Aquestes dades suposen que els VMP han passat de suposar menys del 9% dels atropellaments en el 2019, a representar més del 20% en el 2021. També ha augmentat el percentatge de la implicació de les bicicletes, que han passat de l’11% de fa dos anys al 20% actual.

D’acord amb les dades provisionals dels accidents de trànsit ocorreguts l’any passat a Barcelona, va haver-hi un centenar més d’atropellaments que en el 2020, però gairebé la meitat dels registrats en el 2019 (1.147).

Segons els atestats de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el nombre de vianants que van resultar amb ferides greus va augmentar dels 32 del 2020 als 41 del 2021, produint-se només una víctima mortal.

La principal causa directa i relacionada amb la sinistralitat dels vianants és per no obeir el semàfor que l’afecta en fase vermella, i a creuar per fora del pas habilitat per a vianants.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí