Les estratègies ciclistes nacionals estan avançant, però encara queda molt camí per recórrer en molts països segons l’informe “L’estat de les estratègies nacionals de ciclisme”. Aquest informe, elaborat per la Federació Europea de Ciclistes (ECF), proporciona una descripció general completa de l’estat actual de la bicicleta als països europeus.

En concret, dels 44 països analitzats durant el 2022, l’informe assenyala que només 14 d’ells compten ja amb una estratègia de la bicicleta nacional en vigor, mentre que altres 8 països estan en ple procés de desenvolupar una estratègia per primera vegada.

Les principals novetats que aporta aquest informe, en comparació amb l’edició de 2021, són les següents:

  • Itàlia ha adoptat la seva primera estratègia ciclista nacional.
  • Anglaterra ha publicat la seva segona estratègia en ciclisme i marxa a peu.
  • França ha publicat un nou Pla de Ciclisme i Mobilitat Activa 2022-2027.
  • La República Txeca ha adoptat una estratègia de Mobilitat Urbana i Activa 2021-2030.
  • Luxemburg ha adoptat un nou Pla Nacional de Mobilitat 2035 amb una secció dedicada a la bicicleta.

En total, actualment 20 països disposen d’una estratègia nacional. En 14 països està en vigor i en altres 6 països està caducada i pendent de la seva actualització. Dels 24 països restants analitzats en l’informe, 8 es troben actualment en el procés de desenvolupar una estratègia nacional per primera vegada, països principalment situats a la regió del Danubi. I on encara existeixen grans llacunes, és en països d’Europa Central i Oriental, els Balcans i el Caucas.

Per contra, segons l’anàlisi de l’ECF, la regió del nord de Bèlgica, Flandes, ha estat la principal inversora en infraestructura ciclista l’any 2022, amb una inversió d’aproximadament 45 € per càpita, seguida per Irlanda (35 €) i Noruega (20€).

Segons els objectius del ‘Pla Director Paneuropeu per al Foment de l’Ús de la Bicicleta’, tots els països han d’elaborar i aplicar una estratègia nacional per a l’ús de la bicicleta abans del 2030. Aquest pla es va adoptar el maig de 2021 i s’aplica a 54 països.

En el cas d’Espanya, la seva primera estratègia nacional per a l’ús de la bicicleta es va adoptar l’any 2021. El seu objectiu és transmetre que la bicicleta pot contribuir a millorar tant la mobilitat com la qualitat de vida en els municipis espanyols.

JOVES I MOBILITAT REPTE #17
Notícies

Noves mesures a Barcelona per millorar la convivència entre bicicletes, patinets i vianants

Barcelona, una ciutat constantment en transformació per adaptar-se als canvis en la mobilitat urbana, està implementant noves mesures per millorar la convivència entre els diferents actors del trànsit. Una d’aquestes iniciatives és la instal·lació de senyals en diversos punts estratègics de la ciutat, que indiquen als usuaris de bicicletes i patinets la necessitat de baixar dels seus vehicles i continuar la ruta a peu en zones específiques.

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Organitzadors:

RACC Mobility Club | Servei Català de Trànsit

Col·laboradors:

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / Serafí